UKErevy
Storsalen
I takt med at UKA hadde vokst seg så stor at den kunne titulere seg med å være Norges største kulturfestival, hadde UKErevyen-05 også blitt større og bedre. I god UKErevy-tradisjon ville årets revygjeng sprenge grenser, være nyskapende og nytenkende. De ville lage en modig, intelligent og helhetlig forestilling som publikum ville elske, med fengende musikalske sekvenser, hylende morsomme sketsjer og et skrått blikk på samfunns aktuelle saker. De lovde en dynamisk forestilling med mange overraskelser, både når det gjaldt innhold, kostymer og scenografi.
Plakaten er tegnet av Ivar Lyngner. Fargene på sluttresultatet var ikke hans opprinnelige utkast, men en feil i forbindelse med dataoverføringen ga et mer tiltalende resultat.
Astrid Elisabeth Pihl (assistent)
Inspisient:
Elisabeth Kathleen Ofstad
Regissører:
Erik Schøyen
Lisa Tollefsen (assistent)
Kostymedesigner:
Ragnhild Lian Solbak
Scenografer:
Martin Skallerud
Siv H Haukebø
Forfatterkollegiet:
Tone Lye Ellefsen
Daniel Flathagen
Eli Anne Simensen
Endre Skjåk
Frode Eriksen
Morten Fiskvik
Tarjei Kufaas Tellefsen
Synnøve Berg Holm (leder)
Kostymesyere:
Cecilie Marika Snare (arbeidsleder)
Ida Holth Mathiesen (arbeidsleder)
Irene Eskedal (arbeidsleder)
Kulissebyggere:
Anders Kalviknes Bore
Christen Bryn (arbeidsleder)
Gislaug Edland Loddgard (arbeidsleder)
Gunnar Dæhlen (arbeidsleder)
Håvard Vidme (arbeidsleder)
Marte Ulvund (arbeidsleder)
Rannveig Hägg Berge (arbeidsleder)
Skuespillere:
Tarjei Kufaas Tellefsen
Marianne Søvig
Kristian J. Karlsen
Julie Østengen
Haakon M. A. Smestad
Frode Eriksen
Erle Nordmo Buø
Cicci Jøssund Karlsen
Andreas Thoresen
Kostymeslusker:
Ingrid Grændsen
Kristin Støfringsdal
Teknisk inspisient:
Ida Kathrine Bjerke
Grafiker:
Ivar Lyngner (plakattegner)
Revysjef:
Eli Anne Simensen
Det desiderte høgdepunktet er ein Quisseling-opera som er ei absurd, ellevill, heilt respektlaus og ustyrteleg artig sak om Broadway-Larsen som smugla gode nordmenn til Junaiten for å sjå musikalar, og om Rinnan, Quisling og Hitler. Hadde det vore fleire innslag som desse, kunne vi ha bore over med det navleskodande. ORIGO er blitt ein sjølvopptatt revy der det nok er litt for langt mellom drammane til at han vil gå over i historia blant dei aller beste.
Amund Grimstad, amund.info
Les hele anmeldelsen
I Storsalen blir man sjarmert, men ikke forført. Origo er ikke den store kjærligheten, men definitivt noe du kan bli glad i.
Anna Brander, Under Dusken
Les hele anmeldelsen
UKE-revyen «Origo» sprudler av gode ideer og spilles med overskudd og (selv-) ironi.
Martin Nordvik, Adresseavisen
Les hele anmeldelsen